Teraz jest 29 lip 2026, o 05:48

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Książki napisane przez czystych wielbicieli
PostNapisane: 22 lut 2008, o 08:36 

Witajcie.
Hare Kryszna.

Jest to mój pierwszy "występ" na tym forum, nie mam żadnego doświadczenia gdyż do tej pory jedynie raz udało mi się napisać coś na podobnym forum, ale jakoś się nie rozkręciłem, moży tym razem będzie lepiej.

Są takie książki które nie występują w polskiej wersji językowej, a przynajmniej ja ich nie spotkałem, ale w języku angielskim można je kupić a czasem nawet ściągnąć z internetu. Nie czytam zbyt często - mała atrakcja do czytania. Kiedyś ściągnąłem kilka książek w angielskiej wersji; no oczywiście nie czytałem bo oczywiście nie znam angielskiego, ale pojawiła się jakaś inspiracja i z pięcioma słownikami pod ręką zacząłem próby tłumaczenia słowo po słowie, trudno wyczuć czy tłumaczenie jest prawidłowe, mimo to nie zniechęcam się i powoli tłumaczę tak jak potrafię, chciałem pokazać Wam wszystkim fragment takiego tłumaczenia i posłuchać Waszych opini na temat zarówno tłumaczenia jak i samej treści. Oto pierwszy fragment:

"Zaledwie dzień przed opuszczeniem w celu przyjęcia sanjasy, od popołudnia do wieczora w domu Nimai Pandity miało miejsce spontaniczne zgromadzenie wielbicieli. Każdego roku w Bengalu ten dzień jest obchodzony jako Lakszmi-pudża, czczenie bogini fortuny, kiedy to, są przygotowywane i rozdawane specialne ciastka. Nimai wiedział że wczesnym rankiem następnego dnia chciałby opuścić Nawadwip aby przyjąc sanjasę, przyciąga swoich zwolenników w taki sposób że prawie każdy postępowy wielbiciel przychodzi by zobaczyć Go tego wieczoru."

Tekst oryginalny: